Żadna firma pozycjonerska nie powinna przenigdy obiecywać swoim klientom, że ci osiągną spodziewany rezultat w ciągu tygodnia czy miesiąca. Dzieje się tak dlatego, że internet nie jest statyczny. Gdybyśmy działali w nim sami, a inne firmy nawet stanęły, można byłoby rokować o pozycjach. Jednakże konkurencja funkcjonuje przez cały czas. W pewnych sytuacjach równie mocno, a dosłownie i nie gorzej niż my.
Pierwsze efekty pozycjonowania
Pierwsze rezultaty, jakie daje pozycjonowanie, mogą się pojawić już w ciągu tygodnia czy dwóch. Na pewno nie będą to jakieś lawinowe skoki, niemniej jednak da się zauważyć, że coś drgnęło. Że wejść na stronę jest więcej, sprzedaż jest wyższa, a ilość fraz w pierwszej setce czy dziesiątce nagle wzrosła. Jednak bywa też tak, że konkurencja w tym samym czasie podejmuje działania zakrojone na szeroką skalę, a w konsekwencji trwa prawdziwa „bitwa” między stronami i efektów nie widać.
W niektórych przypadkach na pierwsze efekty SEO trzeba poczekać nawet dwa, trzy miesiące. Wzrosty są powolne, a w pewnych sytuacjach zdarzają się też spadki. To jest całkowicie naturalne.
Szybkie pozycjonowanie czy wolniejsze?
Bez wątpienia nie ma sensu naciskać na firmę pozycjonerską, ażeby zintensyfikowała linkowanie. Google jest mądre, ono widzi, czy wzrosty są proporcjonalne do wieku domeny, czy są naturalne i konsekwentne, czy także pozycjonowanie wykonywane jest na łubu dubu i wszelkimi dostępnymi środkami. Pośpiech nie jest tutaj wskazany. O ile sklep SEO kreuje niezbite działania w określonej jednostce czasu, o tyle pozycjonowanie w firmie teoretycznie mogłoby być zrealizowane z ogromnym rozmachem, ale po co? Znacznie lepiej jest wdrażać stronę na spokojnie i z zastosowaniem wszelkich wskazań Wyszukiwarkę.
Wyszukiwarki preferują strony, które:
- Są wypełnione wartościową i przede wszystkim unikalną tekstem.
- Są systematycznie aktualizowane.
- Są zoptymalizowane pod względem robotów.
- Mają dużą ilość wartościowych linków przychodzących.
Z całkowitą czyli stu procentową pewnością nie da nam sporo linkowanie do pustej strony. Im więcej będzie na niej informacji, tym całkiem dobrze.
Warto zobaczyć: content marketing.