Hałas w przestrzeni open space

Niektóre biura są zaaranżowane na kształt tak zwanego open space, co znaczy, że mają jedną dużą przestrzeń, w której pracuje wiele ludzi i ma to swoje zalety, bo można tę przestrzeń dobrze wykorzystać i łatwo zaaranżować miejsca pracy, ale ma to także własne minusy w takiej formie, że wtedy niestety, niemniej jednak jedni pracownicy przeszkadzają drugim i jeśli trzeba jeszcze dodatkowo prowadzić rozmowy z klientami lub kontrahentami i ustalać ważne warunki, to pojawia się problem z komunikacją i trzeba go jakoś rozwiązać. Rozstrzygnięciem w takiej sytuacji może być budka akustyczna do biura. Taka specjalna budka jest wyciszona.

Budka ta jest stworzona z materiałów, które tłumią dźwięki, zatem to, co mówimy albo wykonujemy w środku, nie wydostaje się na zewnątrz i odwrotnie, w środku nie słychać d źwięków z zewnątrz. Wygłuszenie jest na tyle bardzo dobre, że można osiągnąć efekt wytłumienia nieomalże w stu procentach. Kiedy akustyka w biurze nie jest zbyt znakomita i wszystkie dźwięki niosą się po całej przestrzeni, to praca może być de fakto trudna. W takim wypadku odpowiednim rozwiązaniem byłoby podzielenie przestrzeni do pracy na strefy, a właściwie każdy z pracowników lub poszczególne działy otrzymały swoje pokoje. Na nieszczęście nie wszędzie jest to możliwe, a szczególnie nie da się tego zrobić w biurach wynajmowanych, w których nie można wprowadzić takiego podziału. Przeznaczenie mają wówczas różnego rodzaju ścianki działowe, ale one nie są w stanie przegrodzić przestrzeni w stu procentach, zatem i tak nie osiągamy takiego efektu, jakiego potrzebujemy.
Źródło informacji: budki akustyczne.